Followers

Monday 9 July 2012

Agenda DAP di Malaysia

Dipetik dari Malaysian Fanpage
Dipercayai wujud konspirasi di antara beberapa pimpinan DAP dan media-media utama berbahasa Inggeris untuk sengaja menenggelamkan suatu skandal sebuah gereja di Subang Jaya. yang melibatkan penyelewengan jutaan ringgit.

Seorang Ahli Majlis (MPSJ) yang merupakan Pembantu Khas kepada seorang Ahli Dewan Undangan Negeri, dipercayai aktif menjalankan aktiviti daftar pemilih di sebuah gereja di Subang Jaya di mana ADUN tersebut menyalurkan bantuan kewangan yang cukup banyak.

Meskipun ianya cuba ditutup oleh media-media utama berbahasa Inggeris yang dipercayai cenderung dengan agenda Kristian DAP, ia sebenarnya telah menarik perhatian Timbalan Perdana Menteri Singapura merangkap Menteri Dalam Negeri. dan anggaran penyelewengan yang dilakukan adalah sebanyak S$50juta (bersamaan RM125 juta).

Seramai 17 individu yang terlibat dengan sedang disiasat polis dan lima paderi beserta orang kanan gereja didakwa di mahkamah Singapura.

Rajiv Rishyakaran imerupakan Pembantu Khas YB Hannah Yeoh merangkap Ahli Majlis MPSJ di bawah kuota DAP. di samping pembantu-pembantu yang lain seperti Edward Ling. Terkini adalah Chia Yew Ken.

Rajiv dipercayai menjalankan kempen daftar pemilih baru bagi pihak DAP di Gereja City Harvest, sementara YB Hannah Yeoh memberikan sokongan padu kepada City Harvest Church Blood Donation Drive dengan menggunakan peruntukan tahunan ADUN dengan anggaran RM1 juta setahun di samping Geran Selangorku.

Ini bermakna peruntukan Kerajaan Negeri diberikan kepada aktivit-aktiviti mengembangkan pengaruh Kristian di Malaysia.

Apakah masjid dan surau di DUN Ijok di mana Tan Sri Menteri Besar Selangor mendapat peruntukan sebanyak itu semenjak 2008?

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.